Followers

Thursday, May 7, 2015

Jejari Lipan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua teman.

Lama tak bersua ya. . .dek kekangan masa yang tidak mengizinkan pertemuan kita. Dari laman ini, dikirimkan doa agar semuanya sihat ceria selalu.

Fenomena ros jepun ( Rj ) kelihatan di mana-mana. Dengan nama-nama yang unik, seindah warna dan corak bunganya. Ianya antara bunga kegemaran saya pada zaman kanak-kanak. Tetapi, dulu-dulu saya cuma memanggilnya bunga jari lipan. Kenapa jari lipan ye, bukan kaki lipan ke? Pantang nampak di rumah kawan, mula lah nak minta keratan untuk disemai. Ermmm. . ., indahnya nostalgia.

Antara bunga jari lipan di laman. .












"Penempatan sementara" jejari lipan dan ros jepun saya.


Rak kayu untuk jejari lipan dan ros jepun dah ditempah bulan lepas, tetapi masih belum siap.  Lambat benar ya. " Banyak tempahan la tu ", jawapan dari suami bila saya rungutkan pasal rak bunga ni.


Rak bunga JL 
Sebenarnya tak sabar nak susun pasu-pasu JL dan RJ di atasnya.

7 comments:

  1. Assalam Massz.. wah bagusnya ada tempat khusus utk pokok2 RJ... saya dulu pun panggil pokok lipan juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
    2. Waahhhh...cantiknyaaaa..akak.kalau saya nk tahu rak mcmni blh tempah di mana ya??

      Delete
  2. Baru tahu nama lain/gelaran lain ros jepun ni jejari lipan...apapun cantik2...

    ReplyDelete
  3. salam kenal dr ct...comeiinyo bunga jejari lipan...meriah

    ReplyDelete
  4. Salam kak...rak tu nk cari kat mana y? 😊😊😊

    ReplyDelete
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete