Followers

Saturday, February 23, 2013

Laman Encik Ahmad di Bukit Besi

Assalamualaikum,
dan
Salam 1Malaysia.

Semalam sempat berkunjung kali kedua ke rumah sahabat alam di Bukit Besi Terengganu.
Saya lebih suka memanggil beliau `sifu orkid'. Pada saya, pengetahuan beliau tentang orkid sangat tinggi, seiring dengan minat serta pengalaman Encik Ahmad sejak remaja lagi. Melihat pada pokok orkid sahaja, beliau dapat menamakannya dengan lancar, sedangkan saya, nak menyebut nama-nama yang telah ditag pun terkial-kial, rasa nak tergeliat lidah.

Banyak juga gambar bunga orkid yang sempat disnap oleh Husna, jurugambar 8 tahun saya..heeee...tetapi banyak lagi yang belum pernah saya lihat bunganya.
Eria

Eria yang sama..     dah pindahmilik pun..heeeee

Bulbo








Gonggora...aik, baring pulak.

macam burung merah yang sedang terbang




Ni bukan orkid. Strawberi cucu En. Ahmad nih..

Terima kasih banyak-banyak sifu...sentiasa sudi menerima kunjungan kami...dan juga ole-ole yang diberikan.

1 comment:

  1. Patutlah akak suka bertandang ke Bukit Besi cantik2 orkidnya.....

    ReplyDelete