Followers

Friday, July 12, 2013

Salam Ramadhan 1434Hijrah.

Assalamualaikum.

Semoga rakan-rakan yang meraikan kedatangan Ramadhan kali ini sentiasa diberkatiNya dalam setiap amalan.

Rasanya belum terlambat mengucapkan salam Ramadhan kepada semua sahabat Laman Husna,  walau pun hari ini hari ke empat kita menjalani ibadah puasa.

Sepanjang empat hari Ramadhan ini,  alhamdulillah dirasakan cuaca di sini begitu nyaman, tidak terlalu panas sehingga meletihkan badan.  Puasa juga dapat disempurnakan dengan baik.  Alhamdulillah.  Semoga Allah menerima puasa dan segala amalan kita semua.  Dalam masa 2 minggu sebelum Ramadhan,  saya berasa agak kurang sihat,  bekerja pun seperti dipaksa-paksa.  Iyelah,  semuanya milik Dia Yang Esa.

Ramadhan kali ini turut disambut cik Cattleya merah oren ini.  Syukur dah belajar berbunga.  Sebelumnya, dua tiga kali berputik bunga,  tapi gugur sebelum berkembang.  Walaupun saiznya agak kecil,  tapi kira berjaya juga la dia berbunga.  Kawan-kawan saya kata,  cattleya ni orkid malas.  Agak malas berbunga,  betul ke?  Saya pun tak pasti. . .hehe.





Cantik juga, kan?

4 comments:

  1. Cantiknya, Cattleya ia senang berbunga jika ada batang baru tumbuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.. itu la pasal, dah tumbuh btg baru, tapi putik bunganya jadi hitam dan gugur.

      Delete
  2. cantiknya!!! akak tak pandai bela orkid..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih k.mar.. Saya pun masih belajar bela orkid ni, hobi yg berputik pada Ramadhan tahun lepas, masih baru lagi. Tapi syukurlah, nak hidup juga dgn saya..hee

      Delete