Followers

Tuesday, December 17, 2013

'Sexy' Dalam Semak.

Assalam.  Ceria sungguh hari ni. . . . Alhamdulillah.

Kasihan Sexy Pink saya.   Itu la. . . main letak saja kat mana- mana yang nampak kosong.  Akhirnya,  nampak agak terpinggir bersama pokok dan rumpai lain.  Sehingga sekarang,  saya baru mempunyai empat jenis pokok heliconia,  dan ini  yang paling saya suka .

antara ratusan spesis heliconia

Dikhabarkan berasal dari benua Amerika,  Heliconia chartacea ini mampu tumbuh melebihi 7 meter.  Ermmm,  tak kisah lah. Apa yang penting, warna merah jambunya sangat menawan kalbu.


Sexy Pink selesa dalam semak

Saya juga masih tercari- cari si kembarnya,  Sexy Scarlet.  Tapi entah bila dapat bertemu. . . tambahan pula,  lawatan sosial ke nurseri berhampiran pun bukannya rajin sangat dilakukan. .hehe.

Sexy Scarlet. . .*gambar Google*

4 comments:

  1. assalam masz... wow memang terpukau tengok sexy pink heliconia tu.... semoga bertemu jodoh dengan sexy scarlet pula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak Mar.. sexy pink baru belajar berbunga. in syaa Allah, harap-harap ada lah jodoh dengan scarlet pulak.

      Delete
  2. Salam Masz,

    Subhanallah cantik heliconia ni. Org melayu panggil pokok sepit udang ke ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam.. Alhamdulillah, ciptaan Allah memang indah. A ah, dari keluarga sepit udang. . .

      Delete