Followers

Sunday, December 1, 2013

Cinta Kura-kura.

Assalamualaikum.

Semoga beroleh rahmat-Nya pada pagi Isnin.  Selamat berpuasa sunat bagi rakan taulan yang berpuasa.  Saya pula,  hajat dan niat memang ada.  Iye lah,  musim cuti sekolah ni,  takde nak berkejar ke sekolah dan beraktiviti bagai.  Tapi sejak semalam selsema dan sakit tekak melanda.  Rasa kurang sihat seluruh badan.  Terpaksa ditangguhkan untuk telan ubat.

Ermmm. . . macam tajuk filem pulak.  Bintang filem si kura-kura yang bercakap,  suara sebijik macam suara Zizang @ Zizan Razak .

Ini anak kura-kura Husna.  Kalau boleh,  semua dia nak bela.  Biri- biri pun comel katanya.  Senang sangat nak bela kura-kura.  Bagi makan secukupnya,  jangan berlebihan.  Kebersihan air dan bekas kura-kura tersebut juga perlu dijaga.  Dahhh. . . .





Gambar- gambar di atas oleh Husna sendiri.

semasa di kedai


4 comments:

  1. Assalammualaikum Maszz.
    comel betul kura2 hijau ni..tempat dia macam tu je?..akak rasa nak bela juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam kak Puteri. . .
      A ah kak, camtu je tempatnya. Cuma masa angkat kura-kura tu untuk tukar air dan bersihkan bekasnya, dia menggelupurlah sikit. Geli juga bila kukunya terkena tangan, tapi tak sakit sangat pun. Hobi budak-budak kak. . . tak dilayan nanti merajuk. Hihihi. . .

      Delete
  2. Comelnya.. dulu anak sulung suka bela... fav dia ni sehinggakan kawan2 gelar dia labee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. . .cian kat anak kak Mar. Zaman kanak-kanak kan. . .selalu dapat gelaran istimewa.

      Delete