Followers

Saturday, March 16, 2013

Berbuah akhirnya

Assalamualaikum.

Semoga berada di dalam rahmatNya jua.

Saya pernah bertanya kepada suami, apakah pokok limau nipis ada jantan betinanya juga, seperti pokok betik? Suami hanya menjawab dengan ketawa, diikuti dengan ucapan. . .entah lah. . .wal Lahhu a`lam.

Di sisi kiri rumah saya ada sebatang pokok limau nipis. Dah masuk 5 tahun umurnya. Kalau budak-budak dah ke tadika ni. Tapi pokok saya . . .takde pulak tanda-tanda nak masuk sekolah. Pokoknya rendang, segar bugar tapi sayang tak berbuah la pulak. Dah jadi macam lagu Datuk Hattan, rendang tak berbuah. . .sesuai sangat nih.

saya dah besar

Akan tetapi. . .

Pada minggu lepas, saya jumpa sesuatu padanya, selain daripada kerengga yang sibuk membuat kondo di situ. .jeng..jeng. . .


apa tu?

nampak kan. . .kan . . .

 Berbuah juga akhirnya. . .apa yang penting. .kena sabarrrrr. Nasib baik tak tebang sebab dah jemu menunggu. Hitung punya hitung, hampir 20 biji buah sulung ni. Syukur kepada Dia yang memberikan rezki. Alhamdulillah. .

No comments:

Post a Comment