Followers

Friday, March 22, 2013

Cinta pertama.

Assalamualaikum. . .

Moga ceria sentiasa dalam rahmat dan perlindunganNya.

Setiap orang pasti menyimpan memori cinta pertama mereka. Sekilas pandangan membuat hati tertawan, cuba- cuba untuk mendekati. . . .

Langkah kedua. . .merisik khabar tentang si dia yang berjaya mencuri hati. . .

Akhirnya, beli dan angkut balik rumah.

Ini lah orkid cinta pertama saya.  Asalnya hanya mahu mencuba bela orkid. Banyak rasa negatif bersarang di minda. . .bolehkah saya? tak matikah? senangkah dijaga?  macam-macam lagi. . . .

Rupanya menjaga orkid tak lah sesusah sangkaan saya. . .cinta pertama saya pun dah dua kali berbunga. . .kali pertama dulu hampir 3 bulan kembangnya.  Dahulu,  hanya dia satu-satunya orkid yang digantung di bawah pergola.  Orkid `guri' , bak kata orang tganu. Selepas kehadirannya, makin murah rezeki saya.  Kawan-kawan pun bagi banyak orkid untuk menemaninya. . .syukur, Alhamdulillah.

kuntuman yang agak besar

warna kegemaran saya


Dendrobium hibrid biasa saja. . .tapi dialah yang mencambahkan rasa suka saya kepada orkid . .


No comments:

Post a Comment