Followers

Thursday, March 7, 2013

Cili comey

Assalamualaikum..

Petang tadi saya minta tolong suami tampalkan lubang pasu dengan simen.  Nak cuba tanam orkid air di dalamnya.  Bukan tak ada pasu khas untuknya, tapi saja nak jimat. He he he. . . . time kasih ya sayang. . . .Saya ajak juga Husna ke lamannya . . . layan cili hiasan yang tadinya saya lihat banyak yang dah masak merah. Agak-agak boleh makan ke cili ni? Dah la comey macam Kak Tun. . .nak cuba rasa tak ni? Dalam berteka-teki , saya cuba gigit.  Sekali gigit. . .fuhhhhh . . .berasap. . . Mak aii, pedas giler... Husna, tolonggggg.

Ini dia cilinya. . . .comel lote. . . .

Saya comey tak?  comeyyyy. . 

Harganya 5 ringgit jer... Rasanya beli 2 bulan lepas di Pasar Tani Padang Hiliran, Teganu kiteeee. . .

Macam jambu air

Pedas berdesing. .

Geram Husna nak rasa juga. . .hah. . .baik tak yah rasa. . .tak pasal-pasal meraung riuh sekampung nanti..

3 comments:

  1. salam,
    setahu saya la, cili ni mmg lebih pedas drp cili padi, mmg brani sungguh la org yg gigit dia tu...hehehe

    ReplyDelete
  2. wsalam..
    mmg pedas..
    berdesing dibuatnya.

    ReplyDelete